Heavy Duty Racing Propelleraxel AQ Volvo Penta drev
VÄRLDSNYHET
En helt nyutvecklad propelleraxel som gör det möjligt att använda en helt "vanlig"- AQ200,250,270,275,280,285,290-underdel, för racingbruk, man bara skiftar propelleraxel, inga omshimsningar behövs, eftersom propelleraxeln är oberoende av detta. Till denna racingpropelleraxel, så finns ett lösnavsystem som kommer från Mercurys "stora" utombordare , alltså 1 1/4 axelns, mått utvändigt. Axeln är rostfri.
= Stor valfrihet på propellrar alltså. Mercurys Flow torque Hubkit användes.
Kan komma att bli en utomordentlig ersättare till R-underhus och E-underhus.
"Hissning" av propelleraxel kan då göras utan risk, att propelleraxeln går av.
Kommer att testköras,utvärderas, under flera tävlingar under 2010 enligt nedan. Ring gärna ni vill ha mera info om Heavy Duty axeln.
INFO: Tävlat med propelleraxel i Simpnäsoffshorerace med framgång.Med farter upp till 66 knop.( 3:e plats)
INFO: Tävlat med propelleraxel i Roslagsloppet med framgång. Med farter upp till 67 knop.(2:a plats)
INFO: Tävlat med propelleraxel i Dyvik Offshorerace med framgång.Med farter upp till 66knop(4:e plats)
INFO: Tävlat med propelleraxel i Uppsala Offshorerace med framgång.Med farter upp till 67knop.(3:e plats)
En väldigt pålitlig propelleraxel helt enkelt OUTSTANDING!
Kört hittills ca 600 distans i tävlingsfarter utan problem helt problemfritt.Med farter upp till 68+knop.
Även montering kan beställas.
ÅTERFÖRSÄLJARE av Ballistic propellersortiment till utombordare,inombordare.